Úvodní stránka

Aktuality

Zpět

Měníte olej ve svých automatických převodovkách ? Dynamická výměna oleje v automatických převodovkách

21.11.2019

Měníte olej ve svých automatických převodovkách ?

 

Dynamická výměna oleje v automatických převodovkách v MroautoServis https://mroautoservis.cz/

 

Novodobé " automaty " jsou velice komplikované a precizní zařízení vyžadující speciální obsluhu. Z hrdostí Vám oznamujeme, že jsme v rámci spolupráce s firmou Magneti Marelli zahrnuli do naší nabídky služeb i dynamickou výměnu oleje v automatických převodovkách.

 

Výměnu provádíme v každé z níže uvedených typu automotických převodovek.

 

https://www.mroauto.cz/upload/0d0d814cb98847d8acc364e0a94308ca.jpg

 

BMW AUDI JAGUAR 4HP, 5HP, 6HP, 8HP, Multitronic CVT, Powershift, DSG, Mercedes-Benz 722.6 722.9, Aisin Warner Citroen Renault Volvo Peugeot Opel, Jatco, Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Chevrolet, USA

 

95 % účinnost v každé převodovce bez ohledu na stáří vozidla.

 

Převod rychlostí není plynulý ? Vozidlo má horší výkon ? Vyzkoušejte dynamickou výměnu oleje - nákladné opravy nejsou vždy nutné!

 

Převodový olej je stejně důležitý jako motorový olej. Mnoho lidí na to zapomíná nebo nabízí služby čištění převodovky pomocí silných detergentů, které oslabují strukturu povrchů a vedou k rychlému opotřebení přenosových součástí.

 

Co je to?

 

Dynamická výměna oleje v automatické převodovce (ASB) je proces, který umožňuje výměnu kompletní olejové náplně v systému. Při výměně tradičních metod (pomocí gravitace) je vyměněno pouze 40-60% tekutin. Zbytek zůstává ve vodičích, ovladači, převodníku. Ve skutečnosti tradiční výměna mísí nový olej se starým olejem.

 

Proč je dynamická výměna lepší?

 

https://www.mroauto.cz/upload/048ed7dae48267ea1eb2f67d57be856b.jpg

 

Zákazníci se často ptají: „Slyšel jsem, že v některých automatických převodovkách není potřeba měnit olej. Je to pravda?“ Odpovídáme se vší pevností: NE! Proč? Nikdo nemá pochybnosti o tom zda měnit olej v motoru. Převodovka přenáší sílu generovanou motorem na kola. Zátěž mezi součástmi je obrovská, proto je kvalita maziva nanejvýš důležitá. Díky speciálnímu vybavení a přípravkům Liqui Moly jsme schopni vyčistit celý olejový systém a přenosové kanály. Zařízení vypláchne starou kapalinou včetně sedimentů a poté do vypláchnuté převodovky doplní nový olej se specifikacemi poskytnutými výrobcem ve správném množství. Doporučujeme používat originální maziva (nebo je nahradit výrobky srovnatelné kvality). Poté se vymění filtr v automatické převodovce. Díky tomu začne převodovka opět pracovat v továrních podmínkách. Tento způsob výměny oleje poskytuje okamžité, velmi patrné zvýšení plynulosti provozu a pohodlí při řazení. Převodovka přestane tzv. " tahat " , rychlostní stupně se mění tiše, bez zbytečných prodlev. Tyto účinky jsou samozřejmě patrné v převodovkách, které již nejsou poškozeny.

 

Olej v automatické převodovce pracuje ve velmi obtížných podmínkách. Kromě mazacích mechanismů odvádí teplo a ochlazuje přenos. Takové použití způsobuje jeho degeneraci a ztrátu potřebných vlastností. Kromě toho olej proudí velmi tenkými kanály. Ztráta vlastností oleje se projevuje zhoršením způsobu fungování převodovky (trhání, zpoždění řazení, hluk). Ignorování těchto příznaků povede k bezprostřednímu a někdy velmi nákladné selhání celé převodové skříně. Není pochyb o tom, že musíte měnit olej v motoru. Totéž platí i pro automatické převodovky.

 

Časté situace....

 

https://www.mroauto.cz/upload/261695a4476aec454d97b5c46936ab50.jpg

 

V servisních dokumentech u svého vozidla se můžete dočíst informace, že olej v převodovce nepodléhá intervalu výměny (má být stálý po celou dobu životnosti vozidla). Měl bych ho tedy měnit ? Samozřejmě! Ve skutečnosti u některých značek aut najdete takové informace (např. BMW a Mercedes), že olej je doživotní. To znamená, že je navržen pro „životnost součástí“, ale nikoli pro cel= vozidla! Po dosažení limitní hodnoty (obvykle asi 200 000 km) je převodovka - podle výrobce auta - vhodná pro celkovou renovaci nebo výměnu. Pak se samozřejmě již používají nová maziva :). Výrobce převodovky (např. ZF) však doporučuje výměnu oleje v automatické převodovce nejméně 50 000 km. Proč tedy tento rozdíl? Odpověď zní: co je pro výrobce automobilů výhodnější: celá převodovka nebo olej? Je třeba vzít v úvahu ještě jednu skutečnost - pro výrobce automobilů je nejdůležitější „první zákazník“, ten, kdo si koupí nové auto. V současné době existují výjimečné situace, kdy první majitel používá vůz více než 200 000 km. Takovému zákazníkovi musí být poskytnuty relativně nízké provozní náklady, a to i s rizikem předčasného opotřebení součástí (čímž se mimo jiné prodlouží intervaly údržby na 30 a více tisíc kilometrů). Až 200 000 km by se nemělo stát nic vážného a další majitel " ať se stará. . Spokojený „první zákazník“ se vrací pro nové auto.

 

V současné době Mercedes-Benz - po četných stížnostech zákazníků na trhání automatických převodovek - odstraňuje politiku neměnných maziv a doporučuje výměnu oleje v automatické převodovce nejméně každých 60 000 km.

 

Po výměně oleje v automatické převodovce mého přítele se převody začaly jasně zhoršovat. Proč? Mohou to mít dva důvody:

 

1. Převodovka byla již poškozena a výměna oleje se časově shodovala s poruchou. Vzácná situace, ale stává se to.

 

2. Výměna byla provedena pomocí "statické" metody. Zavedení i malého (3-4 litru) nového oleje se silnými mycími vlastnostmi odstranilo nečistoty (pevné částice) nahromaděné v přenosových kanálech a dopravilo je do řídicího systému. Solenoidové ventily se začaly blokovat, a následně se projeví efekt trhání nebo nesprávné práce. Jediným řešením je důkladné propláchnutí převodovky speciálními prostředky, odstranění kompletního starého oleje a jeho nahrazení novým olejem (tj. Proces plné dynamické změny).

 

Můžete vyměnit olej v automatické převodovce v každém autě?

 

https://www.mroauto.cz/upload/2bf842ce7edd961ac8d4dcd92593a6fb.jpg

 

Disponujeme zařízením, které umožňuje takový proces ve většině automobilů dostupných na trhu pomocí různých řešení (včetně CVT, DSG, Multitronic a dalších).

 

Jak tento postup vypadá?

 

1. Připojíme zařízení k zahřáté převodovce

 

2. Mazací systém automatické převodovky se čistí prostředky (přidávanými do staré kapaliny).

 

3. Odstraňujeme starý olej spolu s čistícími prostředky („vypouštěním“ použité kapaliny pomocí čerpadla při zavádění nového - bez rizika „suchého“ chodu krabice).

 

4. Nový olej nahrazuje použitý olej. Tento proces vyžaduje asi o 3 litry více oleje, než je kapacita převodovky. Tento přídavný olej se používá k úplnému odstranění použité kapaliny.

 

5. Vyměňujeme filtr převodovky (ne každá automatická převodovka má vyměnitelný filtr).

 

6. Zkontrolujeme hladinu maziva v převodovce.

 

7. Přizpůsobení převodovky novým pracovním podmínkám (prováděno pomocí diagnostiky). Aby byly zachovány správné pracovní podmínky, je třeba vyměnit olej v automatické převodovce nejméně každých 50 000 km!

 

ceník:

 

Dynamická služba výměny oleje v převodovce: 3000-4000 czk

 

Čisticí a obohacující prostředek: 800 - 1800 czk (přizpůsobeno typu převodovky)

 

Převodový olej: cena individuálně (přizpůsobené typu převodovky)

 

Olejový filtr (je-li použit): cena individuálně (přizpůsobené typu převodovky)

 

Celková částka za službu s materiály:

 

Výše uvedená cena platí pro převodovky Yatco / 6-rychlostní, 5-rychlostní / a Aisin / 6-rychlostní / s náhradním olejem, bez výměnného filtru převodovky.

 

Důležité: Služba dynamické výměny oleje v převodovce je náročná na práci, vůz zůstává v provozu od 4 do 8 hodin. Poskytujeme záruku za provedený servis.

 

 

informace

Dovozce a distributor světových značek náhradních dílů na zahraniční automobily i na vozy Škoda. S jednoduchou a nejširší nabídkou na českém trhu.

Líbí se Vám ceny našich náhradních dílů? U nás nakoupíte některé náhradní dily až o polovinu levněji než u konkurence.

Většina zboží je skladem a u Vás může být do dvou dnů. Po dohodě je možný rozvoz nebo osobní odběr.

Pokud máte technický problém s přidáváním zboží do košíku, zavolejte nám.