Úvodní stránka

Aktuality

Zpět

BLOG: Řidiči, kteří slyšeli o dvouhmotném setrvačníku při návštěvě mechanika, si uvědomují, jak drahá může být jeho výměna.

4.6.2019

 Dvouhmotný setrvačník 

https://www.mroauto.cz/upload/0bb404266d651ea105b442b0c45f01c9.jpg

 

Řidiči, kteří slyšeli o dvouhmotném setrvačníku při návštěvě mechanika, si uvědomují, jak drahá může být jeho výměna. 

 

Zpočátku byl dvouhmotný setrvačník používán pouze v dieselových motorech, kde byly vibrace mnohem vyšší než u benzínu. 

V současné době existují v kombinaci s naftovými i benzínovými motory.

 

https://www.mroauto.cz/upload/6e879977959e229161c7889a443ba430.jpg

Proč se používá dvouhmotný setrvačník  ?

 

Kolo s dvojitou hmotností je jednou ze součástí přenosové soustavy. 

Je umístěn mezi motorem a převodovkou. 

Jeho úkolem je tlumení vibrací .

V důsledku provozu motoru vznikají vibrace, které jsou přenášeny na celý pohonný systém, karoserii a vnitřek vozidla.

Primární a sekundární hmota jsou navzájem spojeny systémem pružin a tlumičů.

Díky ložiskům se mohou vůči sobě pohybovat.

 Primární hmota je trvale připevněna ke klikovému hřídeli a spolu s krytem vytváří prostor, ve kterém pracují oblouky. 

V nejnovějších konstrukcích s dvojitou hmotou se  používají listové pružiny.

 Umožňují tlumení vibrací v ještě širším rozsahu otáček.

 

 Problémy s dvouhmotou ?

https://www.mroauto.cz/upload/be86fc3198ed0f09943cbf4d79874e26.jpg

 

 

- vibrace a hluk přicházející z motorového prostoru při volnoběhu

- škubání při startu

- klepání během dynamického zrychlení z nízkých otáček

- obtížná změna řazení

Životnost kola s dvojitou hmotností je obvykle kolem 150 000 - 200 000 km.

 Hodně však záleží na modelu vozu a způsobu jeho použití. 

Stává se, že i po 50 000 km bude tento prvek vyžadovat výměnu. 

Neexistuje žádná pevná doba, po které by mělo být kolo s dvojitou hmotností vyměněno.

 Jezdíme, dokud neslyšíme rušivé elementy. 

 

Jak předejít problémům  ?

 

Způsob jízdy a způsob použití vozu mohou významně ovlivnit délku životnosti  setrvačníku. 

Aby nám sloužila co nejdéle, stačí dodržet několik pravidel.

Nejhorší je silné zrychlení z velmi nízkých otáček. 

vhodné je zapálení a zhasnutí motoru se sešlápnutou spojkou.

https://www.mroauto.cz/upload/b2637676cd30171922034d11d0174251.jpg

 

Dvouhmotný setrvačník a chiptuning

 

Chiptuning je rychlý a levný způsob, jak zvýšit výkon přeplňovaného motoru.

 To však znamená větší zatížení komponentů převodového systému a tím i jeho rychlejší opotřebení. 

  Velké přetížení přebírá kolo s dvojitou hmotností během zrychlování.

 V důsledku toho vede ke zhoršení komfortu a mnohem rychlejšímu opotřebení nejen dvouhmotového kola, ale také převodovky, poloosy.

 

Kompletní nabídku setrvačníku od značek  Luk, Sachs, Valeo, Aisin a dalších najdete na Mroauto.cz https://www.mroauto.cz/

 

 

MROAUTO AUTODÍLY s.r.o. 

 

 

 

https://www.mroauto.cz/upload/2fa0fedb4fd20e74bfeb6561f27d7f03.jpg

Team Mroauto

informace

Dovozce a distributor světových značek náhradních dílů na zahraniční automobily i na vozy Škoda. S jednoduchou a nejširší nabídkou na českém trhu.

Líbí se Vám ceny našich náhradních dílů? U nás nakoupíte některé náhradní dily až o polovinu levněji než u konkurence.

Většina zboží je skladem a u Vás může být do dvou dnů. Po dohodě je možný rozvoz nebo osobní odběr.

Pokud máte technický problém s přidáváním zboží do košíku, zavolejte nám.