Tato webová stránka používá cookies. Cookies mohou být použity pro marketingové účely, statistické a přizpůsobení služeb individuálním potřebám uživatele. Používáním souhlasíte s použitím souborů cookie.
0 0 CZK s DPH
Poslední přidané položky
Celkem
0 CZK s DPH 0 CZK bez DPH
Přejít do košíku
Hlavní stránka Blog Auto-moto magazín Nejlepší benzínový motor ve své třídě?

Nejlepší benzínový motor ve své třídě?

23. 03. 2020
|
V médiích často čteme a vídáme jak automobilky jedná druhou shazuje a vyvšuje své vozy nad ostatní značky. Samozřejmě je to marketingový boj ale čemu věřit a čemu ne?

Internetový giganti v oboru automotive ‘International Engine of the Year’’ nebo ‘’Ward’s 10 Best Engine’’ vytváří každoročně ankety nejlepších motorů v každé kategorii. Bohužel motor, který byl před pár lety vyhlášen jako ‘ nejlepší motor své třídy ‘ se časem stáva nespolehlivý a zastaralý. Tak jsme udělali jsme celoplošný průzkum v oblasti benzínových vozů a zde Vám nabízíme výsledek náší práce.



 

Jak jsme tento benzínový motor vybrali?


V první řadě podle toho, jestli je motor po tolika ujetých kilometrech stále v dobré kondici a jak je na tom s nákladama na opravy a provoz. Taky jsme vzali v úvahu dostupnost motoru v několika jiných vozech, protože v dnešní době je zcela běžné, že probíha spolupráce mezi výrobci aut, kteří si motory mezi sebou překupují.
Motory, se kterýma jsme pracovali byly stašího data jelikož o nových zatím moc nevíme. Tímpádem jsme museli šáhnout po motorech ve vozech vyrobených v rozmezí 2003-2010. Motory jsme rozdělovali především podle kapacity ccm. Začali jsme objemem do 1600 ccm, čili takové, které se nejčastěji vyskytují ve střední třídě B. Kategorie do 1600 cm³
Ze všech benzínových motorů jsme vybrali dva ex-aequo, protože bylo obtížné rozhodnout se, který je lepší. Zajímavé je, že jsou konstrukčně téměř stejné a produkují je společnosti, které spolupracují v oblasti dieslových motorů. Kdyby nebyl malý rozdíl v rozvodu motoru tak bychom měli podezření, že se jedná o stejný motor. Jde o motor 1,4-litrový s turbem Fiat a Opel, konkrétně tedy o 1.4 T-Jet a 1.4 Turbo. Najdeme je například ve Fiatu Brava II 2006+ a  Opel Astra J.





Podobné přeplňováním turbodmychadlem, nepřímé vstřikování, dvouhmotnostní setrvačník, jsou věci, které se liší pouze o 4 ccm. Podobné jsou také parametry, což není překvapující. Základní verze motoru Fiat má výkon 120 koní, další oblíbené typy mají např. 150 a 180 koní. Také konstruktéři od firmy Opel dosáhnou stejného výkonu 120 koní, existují i verze 140- a 150 koní. Co spojuje tyto motory jsou nadprůměrná spolehlivost a vynikající spolupráce s plynovým zařízením

Motor Fiat debutoval v roce 2007 s modelem Bravo II, který mimochodem byl náš vítěz v cenově dostupné a kompaktní kategorii Young. Motor 1.4 T-Jet byl vytvořen s cílem řídit vůz kompaktněji a účinějí. dodával se také pod masku jiných italských automobilů, včetně Alfa Romeo a Lancia. Technicky není použito nic, co by Vám způsobilo nějaké starosti. Jedinou překážkou je možnost prasknutí těla turbodmychadla, ale není to chyba, která postihuje všechny vozy, spíš je to vzácné. Motor je poháněn rozvodovým řemen, který je třeba měnit minimálně co 100 000km.




Motorová jednotka od Opla debutovala o něco později, v roce 2009, a její vize byla mírně odlišná. Musela být montována téměř do všech modelů značky, stejně jako do Chevroletu nabízeném na evropském trhu.

Konstruktéři značky Opel navrhli stejné motory jak do malé Crosy tak i do vlajkové limuzíny značky Opel Insignia. Pohání také malého Opel Adam tak rodinné SUV Chevrolet Orlando. . Technicky je to trochu složitější vtěsnat takovýto motor do všech typových segmentů značky Opel a Chevrolet ale díky spolehlivému systému variabilního časování ventilů to mechanici od Opla zvládli. Oplácky motor 1.4 T je poháněn rozvodovým řetězem což narozdíl od Fiatu minimalizuje poruchy.

Příklady motorizace:


1.4 T-Jet – 120 KM i 206 Nm, 150 KM i 230 Nm, 180 KM i 230 Nm

1.4 Turbo – 120 KM i 175 Nm, 140 KM i 200 Nm, 150 KM i 220 Nm

Použití v modelech:


1.4 T-Jet - Fiat Bravo II, Alfa Romeo MiTo a Giulietta, Lancia Delta, stejně jako sportovní vozy Abarth.

1,4 Turbo - všechny modely Opel a Chevrolet na evropském trhu od roku 2009.


Motor, který byl blízko k vítězství: je motor koncernu VW 1.6 MPI 8V. Byl a je použit ve vozech Volkswagen, Audi, Škodach nebo Seat. Vynikající pro použití s instalací plynu, odolný a velmi spolehlivý motor. I když to má drobné problémy, ale nemají vliv na mobilitu vozidla. Je k dispozici v různých vozech díky svému působení ve VW Group AG. Bohužel, u tohoto motoru nejsou tak dobré výsledky jako u vítěze 1.4 Turbo a jeho maximální výkon je pouze 102 koní.

Příklady motorizace:


101–102 KM a 140–148 Nm
 

Použití v modelech:


Koncern Audi, Seat, Škoda a VW od roku 1995 do roku 2013 (Octavia II). V menších modelech, jako je Škoda Fabia, Seat Ibiza a VW Polo a Audi A4, VW Passat nebo Seat Exeo.
Další motory s podobnou motorizací. Ford 1.6 Zetec - známeho především z modelu Focus, dobrý i s turbem a přímým vstřikováním Hyundai/Kia 1.4–1.6 16V - motory ze série Gamma, jednoduché a přesto velmi odolné Honda 1.2/1.4 i-VTEC - motor z rodiny Honda L, je převážně používán v modelu Jazz.



Tyto motorové jednotky Mroauto.cz Autodíly doporučuje.